Direktlänk till inlägg 13 juni 2015

Tankar som snurrar

Av Sonja - 13 juni 2015 01:33

Ganska ofta funderar jag på varför jag alltid är ett offer om någon fått höra något skit om någon därför tänker jag nu skriva detta inlägg i väntan på att John Blund vill dejta mig några timmar, han är lite försenad ikväll igen :( ..
Jag är bosatt i Kantlax som är en liten by, jag har inget körkort, jag ser inte mycket på dagarna men jag håller mig ändå sysselsatt, så hur kan en sådan människa snacka massa skit om andra? Är det för att trycka ner mig eller varför är det jag som får ta emot massa onödigt? Jag vet ju inte själv om vad jag säger till folk men andra vet visst mera vad jag gör än vad jag själv vet. Varför ska det vara så? Tydligen finns det inte tillräckligt att prata om så då börjar man sprida falska rykten. Även när man frågar en liiiten fråga av en enda person har man sagt åt alla. Stor skillnad på säga och fråga. Frågar man något är det ju oftast ett frågetecken efter som ser ut så här: ? Och säger man något är det oftast: ! eller .. efter. I alla fall för mig. Jag har så många frågor som jag aldrig kommer få svar på.
Typ varför blir jag utsatt?
Varför är jag alltid först misstänkt?
Varför är det mitt fel när något hänt?
Varför är jag just den som sprider rykten?
Vad har jag gjort för att förkäna detta??
Varför just jag, en blivande mamma som är bosatt i ett stort hus och som lägger ner en ganska stor del av sina dagar på sina husdjur?
Varför?
Jag har bara 4 st som jag kan kalla vänner. De andra är mera bekant, vänner snackar inte om någon bakom deras rygg, de berättar inte heller åt varandra om någon har talat bakom ryggen om det inte är något som verkligen måste få komma fram, inte heller vad som pratas inom ett visst område fast det inte är något allvarligt, jag menar man berättar väl om man vill! Jag har träffat på mång falska människor i mitt liv, de har nu rensats bort. Falskhet är något jag är allergisk mot, förra sommaren var verkligen tung för mig, då hade jag några som jag litade på (dum som jag var) och vad hände? Jo, det som jag berättade då kom ut och jag hade ett sånt hlvte efteråt så jag låg på wc golvet 3 dagar och spydde och hade panikattacker, kan man kalla sådana människor vänner? Nej. Lärde jag mig något av detta? Ja.
I 5 månaders tid döljde jag något väldigt stort, jag förstår inte hur jag tänkte och med vad jag tänkte. Även denna sommar har dessa sabotörer fått minskat mitt förtroende för andra. Jag har väldigt svårt att lita på andra. Varför vill man att en människa ska leva såhär?
Jag förstår inte..
Nu har jag fått skriva av lite av mina tankar kring dett iaf, känns lite bättre fast 100 frågor snurrar runt.. Klockan är halv 3 (finsk tid) på natten och nu är John Blund påväg och ska hämta mig till vår efterlängtade dejt!
Godnatt med er :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 15 april 2019 00:32

Efter att ha lagt ut ett inlägg på storyn på instagram har telefonen gått varm. En tjej skrev såhär: Hej! Känner inte dig men kom in på din sida av en slump för ett tag sedan. Kan du berätta mera om det du varit med om? Tror det skulle hjälpa mån...

Av Sonja - 23 augusti 2018 07:48

Ja jag vet inte riktigt var jag ska börja. Den senaste tiden har varit tuff, jag vaknar varje morgon med en obeskrivlig värk, stel i alla leder och oftast arg som 1000 uppretade getingar. Det har gått 2 månader sedan jag skadade mig själv pga ett o...

Av Sonja - 1 maj 2018 04:03

Jag hade min dotter som säkerhet, alltså som ett skydd mot mig själv. Sålänge han var borta var hon också borta så jag fick vila, när han var hemma var hon också hemma. Varför? Jo för annars var han på mig både psykiskt och fysiskt. När hon var hem...

Av Sonja - 17 mars 2018 11:28

Mitt humör ändras från dag till dag, jag har hållit allt inom mig en längre period, dom som känner mig vet vad som har hänt. Dom senaste månaderna har inte alls varit så bra som det sett ut, visst har det varit bra dagar också.Jag har jobbat mindre ä...

Av Sonja - 14 januari 2018 06:13

Något jag funderar på denna morgon; Varför ska andra välja åt mig hur jag ska leva mitt liv? Det kan handla om djur eller människor. Är det inte egentligen ett hot att få höra gör du så bryter jag kontakten? Eller kanske mera som utpressning? ...

Ovido - Quiz & Flashcards