Direktlänk till inlägg 14 augusti 2016

Trollungen 1 år

Av Sonja - 14 augusti 2016 23:19

Idag har vi firat vår fina trollunge som redan blev 1 år!
Det har gått så fort, för 1 år sedan låg hon på barnavdelningen i massa sladdar, slangar och kämpade,
Inte ens ett dygn gammal.
Hon var så stark, ett tag trodde jag vi skulle förlora henne när hennes syresättning (?) låg på 70 och det bara sjunkte, tror det var nere enda till 40 en kort stund men det började så småningom ljusna och lilla tjejen blev solad. Många tankar kom upp även där men tur allt är förbi och vi får ha en frisk solstråle runt oss varje dag! <3
Jag älskar henne så otroligt mycket även om man ibland orkar mera och ibland inte så mycket så är hon det finaste jag har!

Ifall någon missat så hade hon lite fler hål vid spetsen av hjärtat än vad det brukar vara så hon fick en tung start på livet utanför magen, massa kontroller och ultraljud osv..
Även inne i magen var det nog inte heller så lätt men både hon och jag klarade oss bra och är nu äntligen friska från alla krämpor!
Kan inte förstå att 1 år redan gått.
Så tacksam över att vi får ha henne hos oss, den lilla solstrålen som är väldigt sällan arg! :D
Vi har haft väldigt tur med humöret ;)

Hon kryper och tar sig upp,(kan inte stå utan stöd ännu) klappar händerna, skakar på huvudet,nickar, vinkar hejdå (flaxar som en fågel :D )
Hon kan säga mamma (nästan jämt) babba,va,nejnejnej,mm.
Så liten men kan redan så mycket, det går framåt :')

Detta blev ett lite råddigt inlägg men denna morsa borde ha somnat för länge sedan. Är så trött så jag har blivit pigg..

Är väldigt tacksam över att så många fina människor kom och firade Isabelles dag, bara hennes dag!
Kan lungt säga att det har varit en otroligt bra dag!
Fast några saknades så blev det ändå bra, vi tar igen nästa år ;D

Nu blir det natten i lilla lådan, (i stan)
fadern och dottern +hunden har däckat så jag måste ju joina dom, ska och vaccinera lilla tösen imorgon så vi drog till schtaaden!
Saknar dom andra hårbollarna som är hemma och troligtvis sover just nu, men imorgon får jag se dom igen. <3
Godnatt på er!
(Bild nedanför på födelsedags barnet)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 15 april 2019 00:32

Efter att ha lagt ut ett inlägg på storyn på instagram har telefonen gått varm. En tjej skrev såhär: Hej! Känner inte dig men kom in på din sida av en slump för ett tag sedan. Kan du berätta mera om det du varit med om? Tror det skulle hjälpa mån...

Av Sonja - 23 augusti 2018 07:48

Ja jag vet inte riktigt var jag ska börja. Den senaste tiden har varit tuff, jag vaknar varje morgon med en obeskrivlig värk, stel i alla leder och oftast arg som 1000 uppretade getingar. Det har gått 2 månader sedan jag skadade mig själv pga ett o...

Av Sonja - 1 maj 2018 04:03

Jag hade min dotter som säkerhet, alltså som ett skydd mot mig själv. Sålänge han var borta var hon också borta så jag fick vila, när han var hemma var hon också hemma. Varför? Jo för annars var han på mig både psykiskt och fysiskt. När hon var hem...

Av Sonja - 17 mars 2018 11:28

Mitt humör ändras från dag till dag, jag har hållit allt inom mig en längre period, dom som känner mig vet vad som har hänt. Dom senaste månaderna har inte alls varit så bra som det sett ut, visst har det varit bra dagar också.Jag har jobbat mindre ä...

Av Sonja - 14 januari 2018 06:13

Något jag funderar på denna morgon; Varför ska andra välja åt mig hur jag ska leva mitt liv? Det kan handla om djur eller människor. Är det inte egentligen ett hot att få höra gör du så bryter jag kontakten? Eller kanske mera som utpressning? ...

Ovido - Quiz & Flashcards