Alla inlägg under december 2014

Av Sonja - 21 december 2014 20:11

Idag hämtade vi Tella så nu finns det 3 hundar i detta hus. Nelly kommer ju att vara ute ganska mycket precis som Birgit. Tella har alltid varit inomhus-hund så hon fortsätter så.
Känns så bra att hon är hemma igen men ändå konstigt. Även om det blir mycket djur här nu så är det ändå vårt hem och våra beslut. Så dom som hade tänkt komma med något gnäll kan vara tyst och sköta sitt. Har nyss varit ute och gått med prinsessan, föll på röven 1 gång (Y) Nu torpederna innan det blir natten. Snart julafton och då blir jag hemma och firar för mig själv typ med mina fyrbenta vänner. På juldagen ska vi till mammas och äta. Nästa år åker jag ingenstans, för innerst inne hatat jag jul.

Av Sonja - 12 december 2014 10:22

Som sagt jag fick en liten söt hundvalp till jul av älskling.
Och det blev ett j*vla tjat om det när jag la upp bilder på henne på facebook. Tycker folk ska skita i vad vi skaffar, för det har ingen någon med att göra. Djurskyddet var efter oss pga att någon hade gjort en djurskyddsanmälan för att Tella skulle vara för mager. Eftersom det nu har lugnat sig och vi fick klartecken om att allt är ok och jag behöver inte vara orolig. Och min syster har henne nu och hon ska helt klart flytta hem till oss igen.
Nelly är en blandning mellan stövare,karelsk björnhund,jämthund,labrador och st.bernhards, så otroligt fin.
Behoven utomhus har börjat bli bättre men det händer ju olyckor lite här och där förstås. Saknar ju också Tella och hon kommer alltid vara my only one. Varje kväll när jag ska sova önskar jag bara hon vore hemma, samma sak på morgonen. Så tyst och tomt utan henne..

Ovido - Quiz & Flashcards