Direktlänk till inlägg 15 april 2019

"... Jag kommer ta livet av honom"

Av Sonja - 15 april 2019 00:32

Efter att ha lagt ut ett inlägg på storyn på instagram har telefonen gått varm.

En tjej skrev såhär:

Hej! Känner inte dig men kom in på din sida av en slump för ett tag sedan. Kan du berätta mera om det du varit med om? Tror det skulle hjälpa många som varit/är i samma situation, styrkekramar till dig! <3

Det har jag tänkt på en längre tid men inte vågat. 


En annan skrev såhär:

Häng ut honom. Han har vad jag förstått skadat flera och ska inte ha någon eftersom han inte kan betee sig så att alla får veta vem han är. 


Att hänga ut någon med namn och så kommer jag inte göra. Fast just han skadat många är han inte värt så mycket skit, fast än jag kan med handen på hjärtat säga jag hatar honom för allt han gjort och skulle jag få chansen skulle jag lätt ge tillbaka all smärta han har gett ått mig men allt på samma gång så att det känns ordentligt. 


Kan ta det kort i och med att så många har undrat vad som hänt. 

Jag var väldigt sårbar när jag och han fick kontakt, jag hade en jobbig rättegång påväg och psyket var inte alls i skick. Tänkte inte mycket på det och vi träffades och sedan blev det vi. Efter 3 månader märkte jag att något är fel, redan då kände jag mig fastkjedjad.

Vi stred varje gång han var på jobb.

Som man förstår av sig själv så börjar känslorna svalna ganska ordentligt med en sådan fart. Det blev bara värre och värre, det gick ganska bra när han var hemma förutom när han drack. 


Sedan oktober förra året blev det allt för jobbigt, det kom sms, samtal, hot på nattetid, förstås när han var borta på jobb. 

Det kom meddelanden om att han lagt upp kameror i MIN lägenhet och att ett gäng ska komma dit och låsa in mig tills han kommer hem, hur folk ska för blöda om dom rör mig, redan det säger ju hur det började spåra ur. 

Julen och nyårsafton blev förstört. 

Mellan julafton och nyårsafton fick jag en bild där han hade kniven mot halsen.

Min dotter satt i famnen och såg bilden men sa ingenting. 

Den senaste gången han var på jobb började det komma grövre hot och hur han ska ta livet av folk om dom rör mig. Helvetet brakade loss när han fick veta om han som står vid min sida just nu, även han skulle han ta livet av. 

Han har kört med utpressning, hotat att våldta mig osv. 

Det har till och med gått så långt att jag har varit nära att avsluta mitt liv och jag har skadat mig flera gånger. 


Det var inte bara än gång jag sa det är över men jag var fast. Han kunde inte acceptera att det var slut, enda jag fick som svar var nej, det kommer ALDRIG ATT BLI SLUT. GLÖM DET. 

Jag har sparat screenshotar för han raderade vissa meddelanden, typ att jag är en hora och att jag inte är bra för min dotter och många fler. Det är på gränsen att jag kommer att anmäla men är rädd att ingen gör någonting åt det. 


Där är iallafall lite av det som har hänt. 

Jag är så tacksam över alla som har stått vid min sida och speciellt över min fina sambo som stöder mig i vått och torrt. Min dotter tycker väldigt mycket om honom också och hundarna har tyckt om honom sedan första början. 

Hade inte räknat med att det skulle bli som det har blivit, vi har varit ifrån varandra nästan 3 dygn och det känns jobbigt varje gång vi inte är med varandra och han har fått upp mig ur helvetet men det är ännu en lång väg kvar men jag vet att han står bakom mig när jag inte orkar.

Och jag vet att han aldrig kommer skada mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 23 augusti 2018 07:48

Ja jag vet inte riktigt var jag ska börja. Den senaste tiden har varit tuff, jag vaknar varje morgon med en obeskrivlig värk, stel i alla leder och oftast arg som 1000 uppretade getingar. Det har gått 2 månader sedan jag skadade mig själv pga ett o...

Av Sonja - 1 maj 2018 04:03

Jag hade min dotter som säkerhet, alltså som ett skydd mot mig själv. Sålänge han var borta var hon också borta så jag fick vila, när han var hemma var hon också hemma. Varför? Jo för annars var han på mig både psykiskt och fysiskt. När hon var hem...

Av Sonja - 17 mars 2018 11:28

Mitt humör ändras från dag till dag, jag har hållit allt inom mig en längre period, dom som känner mig vet vad som har hänt. Dom senaste månaderna har inte alls varit så bra som det sett ut, visst har det varit bra dagar också.Jag har jobbat mindre ä...

Av Sonja - 14 januari 2018 06:13

Något jag funderar på denna morgon; Varför ska andra välja åt mig hur jag ska leva mitt liv? Det kan handla om djur eller människor. Är det inte egentligen ett hot att få höra gör du så bryter jag kontakten? Eller kanske mera som utpressning? ...

Av Sonja - 16 december 2017 04:02

Klockan är halv 6 på morgonen och jag är still awake. Minns inte om jag berättat men vi blev ju en till i familjen i Juli. Miilo, hon som vi trodde var en han. Miilo är en så kallad skeppskatt och väldigt social, hon har 28 klor och är långhårig....

Ovido - Quiz & Flashcards