Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Sonja - 18 juli 2015 12:42

Idag är det en sämre dag. Blodsockret alldeles för högt har höjt till 14 enheter nu och jag har inte hållit på en månad heller och jag började med 4 enheter och det verkar inte bli bättre även om jag bytit bröd, minskat på mjölk mängden osv, huvudvärk som f*n så jag vet inte hur jag ska orka med något idag, har iaf tvättat kläder och hängt upp men nu är det sängen som är number one. Börjar misstänka ögonen kan ha något med det också att göra för det blir lite bättre när jag inte är i ett ljust rum och värken kommer fram i från så jag har ingen aning vilket det är..
En hjärnskakning kan ju inte sitta i en vecka utan att bli bättre tycker man.. Det tar verkligen på humöret :(

Jag har sammandragningar och det gör väldigt ont att gå, har vaknat flera gånger inatt och funderat på om jag ska gråta eller skratta.
Ibland önskar jag att jag fick ha det som de flesta, lätt och enkelt att röra sig. Denna graviditet har inte varit lätt, endast i mitten fick jag må riktigt riktigt bra i 1 1/2 vecka ungefär men efter det har det nog varit tufft.

I början var jag orolig för missfall och att det skulle vara tomt där inne
och först i V24-25 kunde jag känna lite glädje, före det visste jag inte hur jag skulle va. Såklart snurrar ju tankarna ännu, nu i V33 är det ända jag vill att h*n ska komma ut och bli en del av vår familj och att h*n är frisk.

Jag har förberett mig lite på att förlossningsdepression kan dyka upp och jag tror att chansen är stor att det kommer att komma, jag är tacksam att jag har världens bästa psykolog som jag litar på och kan dela mina tankar kring detta med!

Så med andra ord, idag är sängen extra vacker och älskad..
Sjukt jobbigt men hoppas det snart är över för jag orkar inte länge till..


Kom ut........

Ovido - Quiz & Flashcards