Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Sonja - 10 februari 2015 10:44

Att vara atopiker är inte lätt. Man ska se till att huden är fuktig

och får inte bli torr. Som liten hade jag massor med exsem både på

armar,ben,magen och överallt. Det kliade så fruktansvärt.

En atopisk hud blir oftast värre under vinterhalvåret,
torr och kliande. En naturlig följd av klådan är att man
river sig i skinnet vilket ofta förvärrar besvären och klådan så att
en ond cirkel uppstår. Ivrigt tvättande som torkar ut huden
grova klädesplagg, svettning och annan retande inverkan sätter
fart på ett atopiskt eksem. Jag har mest problem med fingrarna,

jag smörjer varenda eviga kväll men ingen salva börjar funka.

Jag har haft receptbelaggd och receptfritt och det börjar ta mig på

närverna när inget funkar, då det äntligen börjar bli bra och jag ser frisk

ut så börjar det klia som f*n och då kliar jag tills det kommer rått kött fram..

Tydligen har jag börjat få exem på handleden nu också :(

 

Ovido - Quiz & Flashcards