Alla inlägg den 14 januari 2018

Av Sonja - 14 januari 2018 06:13

Något jag funderar på denna morgon;

Varför ska andra välja åt mig hur jag ska leva mitt liv?

Det kan handla om djur eller människor.

Är det inte egentligen ett hot att få höra gör du så bryter jag kontakten? Eller kanske mera som utpressning?

Det gör ju mera skada en nytta, så har jag upplevt det.

Många har vänt ryggen till när jag gjort som jag velat men varför? Det är ju jag som har valt den vägen!

Varför inte vara glad över att jag vet vad jag vill?

Under en lång tid har jag gått och funderat att jag måste ju stå ensam då när jag väljer min egna väg.

Jag har tex inte sagt att mina vänner inte får gifta sig om dom vill, inte sagt åt min familj att gör du så behöver du inte ta kontakt med mig längre, då är jag som död för dig, jag har bara försökt acceptera att jaha, såhär är det nu.

Jag har fått utskällningar till vänster och höger, där igen gör det mera skada en nytta.

Jag har kanske inte haft världens bästa umgänge men det är väl jag som väljer i slutändan. 

När jag accepterat saker jag verkligen hatar önskar jag att jag kunde få lite mera tillbaka och inte massa skit.

Varför går det inte bara att acceptera? Eller iaf försöka.


Jag har nästan inte ätit på 1 vecka snart pga att jag mår så dåligt som jag gör över att inte få vara som jag vill, inte med vem jag vill, inte vara var jag vill.

Varför ska jag som 21 åring behöva fråga lov om vad  jag får göra när andra inte bryr sig i vad jag säger?

Jag vet att jag inte gjort smarta val här i livet men i många många år har jag bärt på något jag inte kan släppa.

Nämligen sorgen jag bär på varje dag att leva som andra vill. Men nu är det nytt år och jag har redan påbörjat en ny väg. Vägen kommer vara tuff, svår, massa svek, kärlek, och en massa hat.


Hata mig då om det känns nödvändigt, svik mig då om jag inte är värt mera än så.

Kan inte kalla det att bry sig om när jag gjort som jag gjort och folk vänder ryggen till. 


Att inte få leva som man själv vill gör så ont.

Så ont att min själ är i bitar, mitt hjärta är krossat efter allt som varit men nytt år och nya möjligheter. 


Skapa flashcards