Alla inlägg den 14 november 2017

Av Sonja - 14 november 2017 02:34

Ja jag hade ju en blogg också. Mycket har hänt sedan sist. I April somnade min fina Zepe in. Hon blev aggressiv och jag försökte så gott jag kunde att reda upp det men det gick inte. Det var bara en tidsfråga när hon skulle flyga på Isabelle så jag tog beslutet jag ville slippa. Saknar henne varje dag, en väldigt stor del av mitt hjärta gick i bitar när hon tog sitt sista andetag, det sista jag sa till henne var förlåt älskade vän, sov gott, jag kommer alltid älska dig. Jag höll hårt i kopplet ända tills det togs bort.

Det kommer stunder då jag sätter mig ner, kollar på bilder på henne och bryter ihop, saknaden är så obeskrivlig, det gör bara så jävla ont.


Nu hoppar vi några månader framåt.

I augusti fyllde lilla trollungen 2 år!

Hon har blivit så stor och duktig.

Hjälper till hemma och förstår så mycket, hon pratar så man förstår, varje morgon säger hon gomojon mamma,isa tota baba,elskaj dej (godmorgon mamma,Isa har sovit bra, älskar dig)

Värmer så i hjärtat <3


I september drog vi (mamma,äldsta syster,jag och isa) iväg på en dag i Umeå. Båten var lite tråkig men det gick. Kommer åka igen inom snar framtid :)

Det var en stor upplevelse för lilla tjejen, hon pratar nu som då om stora båten :)


I oktober sa jag upp min 2 rummare och flyttade till en 3 rummare, Kissi har också flyttat in hos oss :)

Så nu har jag alla ungar på ett ställe.

Trivs super bra och i denna by finns till och med en butik och lite annat, så skönt att inte behöva köra ca 20 kilometer för att handla så man klarar sig, lätt att hoppa i bilen och köpa det viktigaste.

Jag har också fyllt 21 men känner mig som 101.


Nu i November så har jag redan lagt upp julgardiner, haha.

Tänkte också svara på några frågor som jag fått in.


Sofia frågar: Hur är det med ditt mående? Saknat dig här!

-Svar: Mitt mående är ganska bra fast det är mörkt och dystert. Ovanligt bra. Äter ännu medicin men försöker trappa ner för att så småningom börja leva utan medicin.

Lämnat bort 1 sort redan som är mot ångest och sömn. Funkat rätt så bra :)


Klockan är 04:15 ( finsk tid ) och jag har inte sovit en minut pga att jag powernapade på dagen. Nå, kanske jag får lite sömn :)

Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards