Alla inlägg den 28 juli 2016

Av Sonja - 28 juli 2016 21:18

När jag får frågan om jag inte har några vänner som jag kan umgås med brukar jag ju svara jo.
Men hur många har jag egentligen?
Jag har några som jag kan berätta om och umgås med nu som då och träffar regelbundet. Ja, det går att räkna på 2 händer.
Fast dom inte är många så är det såna som jag känner att jag måste ha i mitt liv och att jag behöver dom. Jag har ju några vänner till men jag räknar dom mera som bekant när vi inte träffas så mycket och inte vet vad som händer i varandras liv.
Satt idag och rensade facebook och några for, bla sådana som jag vill lita på men som jag inte kan lita på och sådana som jag inte bara förstår mig på.
Ibland måste man ta olika beslut.
Jag har ju förstås familjen också men dom är inte mina vänner, man liksom pratar ju om helt andra saker med en familjemedlem än vad man gör med en när vän. Ja osv. :P
Har väldigt svårt att lita på andra människor så skulle någon vänlig själ komma fram och fråga om jag vill bli han/hennes vän skulle jag nog svara nej utan att tänka mer på det. Men om någon skulle börja skicka skulle det vara enklare, jag är ju inte den som helst pratar face 2 face, allt känns bättre om jag får skriva.
Så funkar jag.
Nåja, det om det.
Idag på dagen var vi till Hyddan (dagcenter) och sedan via butiken och så åkte vi hemåt.
Klippte gräs en stund innan jag inte orkade mera och fadern till min trollunge som blir 11 och en halv månad idag fick ta över.
Satt och tittade på med Isabelle och jaja osv.
Imorgon är det 2 år sedan jag och T blev två, inte för att han kommer att komma ihåg det men men..
Nu sover hon och fast klockan inte är mycket tänkte jag också så småningom göra det samma.
Godnatt.

Skapa flashcards