Alla inlägg den 10 juni 2016

Av Sonja - 10 juni 2016 01:10

Ni som missat så har det blivit tillökning i den fyrbenta kategorin.
En schäfer-vorsteh blandning har flyttat in hos oss.
Så sådär kort så äger jag nu 3 hundar.
Nelly och Zepper som hon heter går jättebra ihop! Tella är det lite värre med. Hon är för tillfället utlånad till min syster, hon har det så bra där så :)
Fast hon är borta saknar jag såklart min lilla tjej och skulle bara vilja krama om henne.
Nåja nu till det jag tänkte skriva om!
Jag reserverade Zepper och tänkte efteråt vad i hela helvete håller jag på med? En till hund? Jisses..
Några dagar gick och dom kom hem med henne. Grubblade och tänkte hur ska detta gå? När vi gick på vår första promenad, så drog hon inte alls i kopplet!!!! Jag blev helt förvånad och reagerade typ som vad är detta? Jag håller i ett koppel som inte späns? Öhm ok, säkert bara för att det är nytt ställe tänkte jag. Nelly och tella har nosgrimma på när vi är ute, men Zepper, hon lunkade sakta bredvid, utan nosgrimma.
Jag förstod ingenting.
Dagen efter började jag fundera om det skulle vara bäst att hon får ett annat hem, jag kände bara inte att jag ville ha henne.
Men 1 dag senare hände något. Jag släppte henne lös och hon kom när jag ropade på henne.
När vi gick in tillbaka satte jag mig ner på golvet med henne och konstaterade att hon är lugn, snäll, fin och så mysig.
Då bestämde jag mig för att denna hund ska stanna. Jag är så fäst i henne så det går inte att beskriva med ord!
Hon är vår, bara vår Zepper!
Så lycklig över att se henne så glad när man kommer hem och så otroligt lugn nästan jämt!

Jag har ju fått en del kommentarer, men det är jag som ska sköta om dom, det är jag som betalar maten, det är jag som ville ha dom, ingen annan.
Jag vet själv hur mycket jag orkar och hundarna är min hobby. På dagarna är det ju nog Isabelle som får mera uppmärksamhet men till kvällarna när hennes far är hemma från jobbet lägger jag mera tid på hundarna.
Jag missköter ingen av dom, inte hundarna och inte Isabelle.
Dom är mina prinsessor, mina fina flickor som får mitt humör att hållas uppe. Misstänker att jag började fundera om efter att många slängde ur sig väldigt elaka kommentarer, tur att jag är så pass envis som jag är, många tvivlade på att det skulle gå men det går hur jäkla bra som helst! :D
Jag försöker att ha hundarna och Isabelle på samma ställe så att dom alla får min uppmärksamhet, hittills har det gått bra.
På tal om Isabelle så blir hon 10 månader nästa vecka och hon tar sig framåt med fart!
Förstår inte vart tiden har flugit iväg..
Är vårdledig nu när mitt mammaledigt har tagit slut så till 2018 ha jag rätt att vara hemma med henne och det kommer nog att bli så. :)
Nu måste jag sova, godnatt :)

Ovido - Quiz & Flashcards