Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Fredagen den 13e

Av Sonja - 14 maj 2016 01:07

Ni som inte är vän med mig på facebook eller som inte har läst, såhär var fredagen den 13e för mig;
Hade möte idag och om jag får uttrycka mina känslor så gick det käpprätt åt helvetet.
Att man ska behöva bli behandlad som ett litet barn, någon kommer in i vårat hem och börjar blanda sig i hur hundarna reagerar när Isabelle är på golvet och om dom inte trampar på henne tex och om det inte är trångt när vi är i stan att vara i en 1a med 2 fullvuxna hundar, 2 vuxna och 1 unge, klart som fan det är trångt men det går. Dessutom togs det upp igen om ett MÖDRARHEM SOM LIGGER I KOKKOLA ca 50-70 km hem ifrån fast jag sa att jag klarar mig och att jag vill inte, har sagt det säkert 10 gånger och att jag får den hjälp jag behöver och dom dagarna när jag inte orkar med någon så är det bara Isabelle som får min tid, för då tänker jag att nu är det bara hon och jag, jag och min fina lilla tjej. Men då föreslogs det att Isabelle skulle läggas PÅ DAGIS till hösten någon dag i veckan ifall jag inte orkar med henne fast jag sa jag vill och tänker vara hemma med henne åtminstone till nästa höst och jag orkar hur bra som helst.
Enda mötet skulle handla om var hur jag mår, HUR JAG MÅR inte om hundarna, mödrarhem, dagis eller lägenheten.
Jag ville inte ha mötet och det sa jag rakt ut för jag tyckte det var onödigt och det var det. Om jag vill på mödrarhem så åker jag väl dit, om jag vill lägga henne på dagis så lägger jag väl in en ansökning. Jag svarade NEJ kommer inte ens på fråga på typ allt men det hörde dom inte. Lusten att flytta från detta land eller kommun börjar bara locka mera.
Jag är trött på att bli behandlad som ett litet barn, jag är trött på att andra ska försöka styra mitt liv. Jag har den hjälp jag behöver men det är få som har förstått det. Jag försöker kämpa mig framåt men det hjälper inte att bli ner tryckt och påhoppad för minsta lilla jag gör. Det här var min dag det.

Påtal om lite trevligare saker så blir Isabelle 9 månader (idag) exakt 02:07 (finsk tid) Det har gått alldeles för fort..
Hon övernattar hos min mamma inatt, men kommer hem om kanske 13-14 timmar. Nu kanske många tycker att men herregud lämnar hon faktist bort en 9 månaders gammal baby?
Ja det gör jag, men denna gång är det pga mötet. Har en sådan huvudvärk som kommer från allt stress och press så jag kände att jag behöver smälta det och tänka egenom allt.
Det är ju endå bara nästan näästan ett dygn. Nu måste jag sova innan jag blir för övertrött så att jag typ blir pigg.
Godnatt på er, ha en bra hälg!

9 månader har gått så fort, mitt mammaledigt tar snart slut men har ansökt om vårdledigt så går allt som planerat är jag hemma en stund till med lill tösen <3 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 15 april 2019 00:32

Efter att ha lagt ut ett inlägg på storyn på instagram har telefonen gått varm. En tjej skrev såhär: Hej! Känner inte dig men kom in på din sida av en slump för ett tag sedan. Kan du berätta mera om det du varit med om? Tror det skulle hjälpa mån...

Av Sonja - 23 augusti 2018 07:48

Ja jag vet inte riktigt var jag ska börja. Den senaste tiden har varit tuff, jag vaknar varje morgon med en obeskrivlig värk, stel i alla leder och oftast arg som 1000 uppretade getingar. Det har gått 2 månader sedan jag skadade mig själv pga ett o...

Av Sonja - 1 maj 2018 04:03

Jag hade min dotter som säkerhet, alltså som ett skydd mot mig själv. Sålänge han var borta var hon också borta så jag fick vila, när han var hemma var hon också hemma. Varför? Jo för annars var han på mig både psykiskt och fysiskt. När hon var hem...

Av Sonja - 17 mars 2018 11:28

Mitt humör ändras från dag till dag, jag har hållit allt inom mig en längre period, dom som känner mig vet vad som har hänt. Dom senaste månaderna har inte alls varit så bra som det sett ut, visst har det varit bra dagar också.Jag har jobbat mindre ä...

Av Sonja - 14 januari 2018 06:13

Något jag funderar på denna morgon; Varför ska andra välja åt mig hur jag ska leva mitt liv? Det kan handla om djur eller människor. Är det inte egentligen ett hot att få höra gör du så bryter jag kontakten? Eller kanske mera som utpressning? ...

Ovido - Quiz & Flashcards