Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Sonja - 11 oktober 2015 22:15

Ibland måste man chansa och våga prova på för att veta om man gjort rätt.
Ibland måste man ta tunga beslut, jag har gjort det nyligen.
Ibland måste man släppa in personer i sitt liv som vill hjälpa även om man har svårt att lita på någon, det har jag gjort och kan lätt konstatera att det var det bästa jag någongång gjort, att få känna sig älskad och världefull igen är något jag mår bra av.

Jag kan inte påstå att jag har alla indianer i kanoten men nu vill jag leva som jag vill och vakna upp på morgonen och tänka att jag behöver inte stressa, jag kan vara inne och mysa med Isabelle hela dagen om jag vill.
Den sista tiden har varit jobbig.
Både skratt,gråt,positiva och negativa tankar.
Jag har alltid velat leva mitt eget liv men det är alltid något som hindrar.
Men nu är det på gång och jag tänker inte skippa denhär chansen.

Om det blir bra vet jag inte, men jag gör allt jag kan för att orka ta hand om Isabelle även när det kommer tunga stunder och visa världen att jag är en bra mamma och jag försöker så gott jag kan, inte alltid det enklaste men jag försöker verkligen allt jag kan.

Det kommer bli en tung period om några dagar/veckor, det vet jag.
Och enda jag får är en massa skit och hat. Hata mig det får man, MEN jag vill inte veta allt som sägs. Bättre vara tyst än att trycka ner en färdig nerstampad människa. Och det beslutet jag tagit är kanske inte något att rekomendera men just nu är det ända som skulle kunna vara bra.

Att få höra att jag kommer lämna Isabelles pappa och stänga ut honom gör så jvla ont.
Det sista jag vill är att ta hans dotter ifrån honom, han har all rätt i världen att träffa henne och hon har all rätt att träffa honom, därför tycker jag att folk som inte vet ett skit om denna situation inte ska blanda sig i, vi vet hur det är, men ingen annan verkar förstå.

Jag kommer ALLTID älska honom, han gav mig den finaste dottern man kunde önska sig, han har gett mig stöd när jag mått dåligt, han har gett mig råd när jag inte vet om jag ska vara fisk eller fågel.
Han har hjälpt mig med mycket.

Så därför skriver jag detta:
Om det är problem mellan 2 personer, blanda aldrig in någon annan även fast dom säger dom vill bara hjälpa, det blir totalt kaos.

Snart ska lilla skutten äta, hon blev döpt igår (10.10.2015) till Isabelle Nadine Bergfelt. Allt gick bra, hon var lugn och snäll.
Ha det bra!

Skapa flashcards