Alla inlägg den 26 augusti 2015

Av Sonja - 26 augusti 2015 14:58

Hej halloo världen! Bloggen har liksom lämnat ått sidan,

det är inte det att jag inte har haft tid, jag har bara inte orkat. 


Detta har hänt:


Vi har kommit hem från bb och varit hemma idag 1 vecka.

Lillan sover bra på nätterna och går upp i vikt som hon ska.

Hon äter,sover,skriker och skiter precis som en bebis ska göra.

Hon verkar vara en lugn baby, hittills iaf så hoppas det håller i sig!

Endast 1-2 gånger/natt ska hon ha mat, oftast mellan 12-halv 3 har det blivit

natten så man får skylla sig själv när man är dödslut när det är matdags för

lilla fröken en 5-6 tiden på morgonen..


Ammningen funkar inte alls längre så jag måste pumpa, skitkul när man känner sig som en kossa.

Men det är ju iaf av min mjölkproduktion hon får av så det är ju bra men hon får även ersättning.


Igårkväll och inatt hade hon problem med att göra behov 2, det liksom kom inget vilket ledde till

magknip.. Tog fruktansvärt ont att se henne ha så ont, det tog en bra stund innan hon somnade.

Klockan 6 imorse hade hon spytt ner sin far, min tanke var hahahah gissa hur jag kände mig

igår när jag var ensam med henne och spyorna rann och slapp inte i duschen direkt..

Jag nästan njöt av att se honom så äcklad :D

Hon grät även då men jag tog henne bredvid mig i sängen och hade henne att sova riktigt

upp efter mig och hon tystnade ganska snabbt, det var rätt så mysigt att ha henne så nära :)


Imorgon kommer en av mina favoriter hem, min älskade,fina,saknade Tella! <3

Ska bli så otroligt skönt att få lägga armarna om henne igen :')

I 2 veckors tid har jag varit utan henne, det har varit väldigt jobbigt och tungt,

jag har saknat henne, gråtit en hel del över att det är så tungt.

Hoppas bara det går bra mellan vår nya familjemedlem och hon!

Nu har även hagen en dörr så den kommer fungera som lekhage tills vi får en koja dit och 

korta sträckor efter vägen eftersom jag inte kan gå så långt ännu men en bit ska jag nog 

klara av känns det som :)

Kommer verkligen börja lägga ner all tid som lämnar över på hundarna vilket är några timmar,

dom har lämnat lite åt sidan under graviditeten men nu tar vi igen!


Det har ju också varit bra väder en ganska lång tid men nu regnar det.

Kanske lite bra med regn också bara det inte håller i sig.. Sommaren är ju i princip slut,

helt dålig har den inte varit! Inte så häftigt med åska heller och det gillar jag!





Skapa flashcards