Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Sonja - 14 augusti 2015 21:42


Den 12.8 sattes jag igång i vecka 37+1. Vi var på ultraljud och i och med att mitt blodtryck var högt sa läkaren vi lägger igång, det kom som en chock.
Tur jag hade väskan packad!
Inget hände nästan den dagen men jag fick fortfarande vara bosatt på sjukhuset. Låg i den såkallade skrubben och ville bara hem.

Den 13.8 halv 4 tiden tror jag tog dom hål. Och det var det värsta jag någonsin varit med om.
Timmarna gick och jag fick fruktansvärda värkar, jag både trodde jag skulle dö och att jag aldrig skulle klara mig. Låg flera timmar och bara skrek hur ont det gjorde, först när jag var uppe 8 cm tog jag smärtstillande, och även lite lustgas nu som då.


Timmarna gick och 8 minuter före 2 inatt började jag gråta och sa att nu är det fan nära, nu vill jag försöka krysta. Jag blev helt hysterisk och ropade några xantal gånger att fyfan jag kommer dö, jag kan inte, jag orkar inte, jag vill inte.
Några kraftiga ord fick nog barnmorskan höra. Och hon sa att nu är snart huvudet ute, bara det kvar och vi sköter resten, jag var så arg så jag tänkte att nu jävlar, det tog inte länge så var 48 cm,3200 gram ut på 13 minuter och endast 1 stygn.

02:07 inatt föddes vår älskade dotter Isabelle. Hon ligger just nu på barnavdelningen, det var något med syret så de tog med henne och for men för tillfället andas hon själv men har crp på 12 så de har påbörjat antibiotika.
Efter 37 timmar utan sömn beslöt jag mig att jag skulle åka upp till avdelningen för jag rörde henne aldrig sålänge vi var på förlossningsidan, jag kunde inte bara men när ja väl hade henne upp efter mig kunde jag inte tänka på något annat än att detta är min dotter, 18 år, snabb förlossning, och nybliven mamma.

Innan jag tar natten ska jag gå upp och se hur det är med henne.
Efter en jobbig graviditet och en jävlig förlossning så tror jag att jag nöjjer mig med henne.
Världens finaste flicka och otroligt lugn.
Hittills iaf :P Hon är lite gnällig men det beror på att hon kan ha någon infektion, hoppas bara det sjunker så att hon får komma ner till bb sidan.

Hoppas på sömn inatt för det har det varit dåligt med. Denna gång lär jag ju inte åka hem tomhänt och det känns bra. Tella är på semester hos syster, saknar henne så mycket.. Men jag vet att hon har det bra :) Saknar Nelly också, men hoppeligen om 1 vecka är vi hemma och jag får se mina älskade pälsbollar igen :')

1 timme gammal <3

Skapa flashcards