Alla inlägg den 5 augusti 2015

Av Sonja - 5 augusti 2015 21:41

Idag är en riktig tung dag.
Det blev Vasa IGEN och jag blev hemskickad. Jag är nu öppen 2,5 cm men enda dom vill är att ge mig en spruta för sammandragningarna, som ska typ bromsa in lite. Jag blev erbjuden sängplats tills imorgon men jag är inte så intresserad att ligga i ett litet rum utan vädringslucka och ingen luftkonditionering. Tack men nej tack!

Jag frågade läkaren om dom inte tänker alls på mamman, för jag orkar verkligen inte längre. Jag kommer ge upp när som helst, jag får ingen sömn, ligger vaken om nätterna pga värkarna som kommer med 5-15 minuters mellanrum, inatt har jag sovit högst
2 1/2 timme sammanlagt. Detta är verkligen för jävligt. Jag försöker röra på mig så mycket jag bara kan för att något kanske ska kunna hända så att dom inte kan skicka hem mig nästa gång vi åker in, visst vet jag att det kanske inte är smart i och med att veckorna bara är 36+1 men jag vet att bebis skulle klara sig galant, men jag börjar bli totalt slut som människa.

Det syndes på kurvan att jag hade kraftiga sammandragningar, dom försökte verkligen med ALLT att jag skulle stanna, erbjöd som sagt sovplats, värkmediciner, mat osv. Men mitt svar var NEJ ni gör ju inte ändå något och inget hjälper och säng och mat som man blir mätt av har jag hemma så jag ligger hellre och plågas där en här och jag vill inte ha massa
j-vla sprutor som ändå inte hjälper, jag ska hem.

Har också fått medicin då jag har förhöjda värden, något med gallan var det och graviditetsklåda och bs hålls inte stabilt så för att vara ärlig så går det åt helvete. Bebis mår iaf bra men h*n påverkas ju också hur jag mår och för tillfället mår jag inte alls det minsta bra och är lite orolig över om jag håller på bli deprimerad igen, jag döljer hur ont det gör bara för att se något så pigg ut, jag fick ringa sambon att han skulle komma hem så vi fick åka, tårarna rann och smärtan är värre men ända dom erbjuder är en natt på sjukhus och värkmedicin som man blir spyfärdig av och som inte hjälper så mitt humör är verkligen inte på topp.

Ska vänta lite till nu innan jag ska mäta bs och lägga natt insulin så blir det natten..

Ovido - Quiz & Flashcards