Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Sonja - 2 augusti 2015 23:40

Eftersom jag är inne via mobilen orkar jag inte börja med att logga in på simplesite och jag känner ja måste få skriva av mig nu..

Ligger på bb för tillfället, ingenting har hänt och jag slipper troligtvis hem imorgon eftersom läget inte är akut, men det blir igångsättning. Kom in igår klockan 9 typ på kvällen och vi var på dagen också men inget hjälpte och jag skulle höra av mig om det blev värre. Var hemma typ 3 timmar och då kände jag att jag behöver mera hjälp. Dom tog kurvan och allt såg bra ut, hade några sammandragningar så jag fick värkmedicin och det ni, det var f*n det värsta jag fått.

Fick också sprutan som skulle försöka lugna ner värkarna, vet inte vilken som var värre men jag kände mig full och har knappt sovit alls.
Min älskade sambo lämnade också natten, tur att det gick att ordna! <3
På morgonen kom dom och tog blodprov och jag var lika snurrig och trodde jag skulle spy och verkade säkert bitter,sur och inåtvänd, men det var ju inte konstigt..
På dagen for T hem.

De första timmarna gick ganska bra men sedan insåg jag att jag är ensam i rummet. Fick ändra bakgrundsbild som jag hade på Tella för jag saknar hon och Nelly också. Några liter med tårar har det ju kommit, jag vill bara hem. Nu. Medsamma.
Har haft jättebra sköterskor att göra med som har pysslat om mig pch pratat med mig och frågat massa frågor, det kändes bra att få berätta det som känns tyngst!

Hoppas värderna visar så pass bra att jag slipper hem och får komma tillbaka om några dagar då det ska börja hända något.. Bäbis mår bra och hickar ganska ofta, så det är jag som är sjuk.. Ligger nu med dropp och en väldigt omtyckt värmedyna mot ryggen, väldigt litet rum om man jämför med det vi sov i förra natten..

Sängen är iaf MYCKET MERA uppskattad en den förra var. Jag är i trygga händer och de vet vad som ska göras. Alla andras bebisar gråter utom min/vår som ännu inte fått komma ut, och en annans, hon är i min ålder, men 1 år yngre, hon had inte heller BF ännu men är i liknande situation som jag.. Stark är hon och verkar riktigt bra som människa, de andra har bara glott konstigt på mig, men inte hon, hon har också metallskrot :)
Snart händer det och jag är så lycklig att just T är fadern för nu har jag insett hur mycket jag faktiskt älskar och saknar honom!

Kan lägga upp några bilder, inte lyxbilder precis men det duger.. Typ 6 bilder eller så :) Iaf så är det varmt är och det luktar konstigt i korridoren, typ som fotsvett blandat med gummi..

Nu ska jag försöka sova, blodprov ska tas 7 på morgonen och jag får inte äta något under hela natten, därför har jag dropp. Läkaren ska bedömma om jag slipper hem och det ska vi ju hoppas på!
Godnatt med er och ta hand om varandra!

Jag är blå. =XL huhhu!!!

Ovido - Quiz & Flashcards