Alla inlägg den 30 juli 2015

Av Sonja - 30 juli 2015 23:49


Jag har ont, väldigt ont. Det värker i ryggen ända ner till knäna därför ligger
jag vaken, det känns som om en häst har sparkat mig..
En plågande värk, uschdå :(
Vill bara slippa allt detta nu, det lär väl
inte ske på ett tag.. Mina ryggproblem
har hittat tillbaka, jag vet ju iaf varför det gör ont så inget jag behöver vara rädd, inte bara pga graviditeten..

För 2 år sedan var jag med om en älgkrock, jag trodde bokstavligen jag skulle dö, jag hoppades på det då. Ingen ambulans kom till platsen fast jag ropade jag vill ha hit en för något är fel. Men är man en är idiot och vägrar tro på vad någon annan säger så är man. Jag var täckt av glas splitter, jag hade det ända in i både bh och innanför byxorna hade fruktansvärt ont i både nacke och rygg (älgen kom på min sida)

Jag minns bara hur det smällde och h*n som körde vägrade stanna, men efter ett tag stannade h*n som körde med många många om och men.
Hastigheten höll h*n inte heller..
Jag skakade och tänkte herregud lever jag? Men det gjorde jag.
For dagen efter till hälsovårdscentralen och där röntgades jag, efter några dagar fick jag veta att jag har någon form av wipplash, osäker om det heter så men något sånt.

Det påverkar mig varje dag.
Typ när jag står och rör på benet bara liiiite kan det knaka till i hela ryggen ända upp från nacken, varje gång jag går knakar det, inte så att det hörs alla gånger men det kan nog knäcka rejält också!
Händer typ 3-5 gånger/dag som jag lämnar och funderar om jag har brutit ryggen..
Så håll hastigheten med vad ni än kör för när olyckan väl är framme är det för sent och var försiktig!!!
Än idag är jag rädd att åka egenom där det hände, det börjar bli bättre men tankarna snurrar varje gång jag åker
där egenom.

Nu är klockan mycket IGEN och jag tänkte försöka sova även om jag inte
har någon lust.. Godnatt alla bekanta
och obekanta :)

Ovido - Quiz & Flashcards