Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Sonja - 29 juli 2015 20:29

Idag blev det ett oplanerat sjukhusbesök,igen.
Eftersom hela världen på något sätt kommer få veta är det lika bra jag skriver det innan det blir några missuppfattningar..

Jag har haft värkar med ganska täta mellanrum. Inte så kraftiga att man vill ligga ner och gråta men de tyckte jag borde komma om de blev kraftigare och såklart så blev det, nåja, T kom hem från jobbet och det blev en vasa resa. När vi kom fram så tog dom kurvan, allt var ok. Jag var inte öppen heller.

Jag fick en spruta som typ skulle lindra sammandragningarna enligt min hjärna försökte dom stoppa att förlossningen skulle komma igång redan, jag fattade nada. Jag började skaka men det var tydligen normalt, ett tag trodde jag att jag skulle dö, den sprutan vill jag inte ha flera gånger.

Nåja, fick vänta i 1 1/2 timme fast jag skulle vänta i typ en halv timme till en timme, ja en halv timme hit eller dit men jag höll på svälta ihjäl. T var ju nog också med men han gick ner till bilen sålänge ja väntade sköterskan skulle komma.

Då hon väl kom så frågade hon om det hade hjälpt och jag sa som det var att nej inte riktigt.. Hon funderade då att om hon skulle prata med läkaren om igångsättning redan men jag var direkt nääää jag vill hem, jag är hungrig, jag klarar nog mig säkert :P
Slapp därifrån och vi fick åka hem, tyvärr utan bebis denna gång också, men kanske nästa gång, det vet man inte.. För det kan hända när som helst.

Har en väldigt bersvärlig ryggvärk så får se om det blir att sitta och sova inatt, skulle vara lite mysigt det med.. :)
Hjälpte inte med en varm dusch heller och panadol har jag provat allt för många gånger så det vet jag inte hjälper. Ska fortsätta titta The Night Shift nu. Ha en bra kväll! Kan ju också bjuda på 2 bilder :)

Postlåds skylten och dörrskylten, sjukt nöjd och snabb leverans :)

Passade på att ta en selfie i hissen haha

Ovido - Quiz & Flashcards