Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Söndag, en grå dag

Av Sonja - 26 juli 2015 22:49

Idag har det verkligen varit grått ute..
Regn och lite kallt, men det gör inget,
bra med lite regn sålänge åskan håller sig borta!
Häljen börjar nu lida mot sitt slut, men för mig är det skit samma, jag är ju ledig 24/7 ;)
Och enligt min hjärna börjar min manmaledighet imorgon.
Har haft värkar idag med så nu är det inte långt kvar.
Ända till BF kommer jag inte gå.

Idag då sådär annars? Jo jag har idag bakat jordgubbskakor, väääldigt nöjd. :)
Avslutade kvällen med ett bad och lite tv så nu kan jag med gott samvete ta natten.

Imorgon är det 2 år sedan jag hämtade min fina älskade Tella.
Hoppas det blir många år till med henne, lite fundersam hur det kommer bli med babyn och henne i och med att hon är väldigt svartsjuk och slår tassen lite här och där. Många tankar snurrar kring det, men jag hoppas för allt i världen att hon ska kunna bo kvar och acceptera den kommande familjemedlemmen! Ända sedan jag hämtade henne har det varit lite problem, hon lyssnar inte alltjämt, hoppar när folk kommer (Tur att det finns smarta folk som knuffar ner henne och säger nej.) och det värsta är nog hennes juckande..

Så får se hur det börjar gå, ännu verkar hon inte riktigt förstått att det är något i magen..
Nelly däremot, hon måste nästan förstå, så försiktig och tvättar gärna magen när hon slipper till och lutar huvudet mot :)
Imorse när jag drog upp persiennerna i köket blev lilla nallen helt överlycklig när hon såg mig, svansen gick i maxfart och hon skällde och såg riktigt nöjd ut. Verkligen min lilla tjej ^^

Avslutar med några bilder, godnatt :)

Första :)

Andra :) denna är orörd ännu ;)

Första jordgubbskakan :)
Den var SUPERGOD!!

Andra kakan :) denna är orörd ännu ;)

5 kg!!!!!!!!!!
För 30?!!!!!!!!!
Gissa vem som blev lycklig ;)
(300 kronor tror jag :P)

Glad vovve :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 15 april 2019 00:32

Efter att ha lagt ut ett inlägg på storyn på instagram har telefonen gått varm. En tjej skrev såhär: Hej! Känner inte dig men kom in på din sida av en slump för ett tag sedan. Kan du berätta mera om det du varit med om? Tror det skulle hjälpa mån...

Av Sonja - 23 augusti 2018 07:48

Ja jag vet inte riktigt var jag ska börja. Den senaste tiden har varit tuff, jag vaknar varje morgon med en obeskrivlig värk, stel i alla leder och oftast arg som 1000 uppretade getingar. Det har gått 2 månader sedan jag skadade mig själv pga ett o...

Av Sonja - 1 maj 2018 04:03

Jag hade min dotter som säkerhet, alltså som ett skydd mot mig själv. Sålänge han var borta var hon också borta så jag fick vila, när han var hemma var hon också hemma. Varför? Jo för annars var han på mig både psykiskt och fysiskt. När hon var hem...

Av Sonja - 17 mars 2018 11:28

Mitt humör ändras från dag till dag, jag har hållit allt inom mig en längre period, dom som känner mig vet vad som har hänt. Dom senaste månaderna har inte alls varit så bra som det sett ut, visst har det varit bra dagar också.Jag har jobbat mindre ä...

Av Sonja - 14 januari 2018 06:13

Något jag funderar på denna morgon; Varför ska andra välja åt mig hur jag ska leva mitt liv? Det kan handla om djur eller människor. Är det inte egentligen ett hot att få höra gör du så bryter jag kontakten? Eller kanske mera som utpressning? ...

Skapa flashcards