Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Sonja - 24 juli 2015 12:01

Fredag igen..
Veckorna går så otroligt snabbt.
Igår låg jag mesta delen pga att jag har värk konstant hela tiden, grät till och med när jag skulle upp ur sängen för att det går verkligen inte att hålla tillbaka.. Har några kraftigare värkar mellan varven så kanske det är på g redan..
Iallafall tror jag inte att jag går ända till BF och jag är ju inte ända som tror det heller så hoppas h*n vill ligga där inne åtminstone en tid till, jag gissar på en augusti bebis :)

Nätterna har blivit väldigt jobbiga, har svårt att svänga mig pga foglossningen, det gör så ont så det gör till och med sjukt att försöka andas lungt..
Inatt tex fick jag vara uppe och gå och sitta i soffan, jag hoppades ju på att få sitta och sova men det blev nog att gå i snigeltakt tillbaka i sängen,
fick sparka bort sambon som hade brett ut sig ganska ordentligt under tiden jag var uppe och det var ju lagom skönt.. :(

Den andra inomhus sambon på 4 ben har varit omöjlig också inatt.
Hon har legat utanför dörren och pipat och försökt komma in, har inte henne i sovrummet pga att hon ska upp i sängen när det blir extra plats och med en astmatiker i samma rum passar det ju inte riktigt och hennes tass kommer flygande i fejset nu som då, hon har ju en egen plats men det är bredvid mig det gäller på nätterna och sofforna på dagarna, så huset är avstängd lite här och var både dag och natt.

Där vi sover just nu har det ju varit en grind, men den blev flyttad till trappan som går upp till vinden så vi nöjer oss med ett galler från en kaninbur istället, funkar superbra, inte så högt men hon hoppar iallafall inte över :)

Igår vikte jag in nästan 300 plagg i skåpet så nu får babyn komma!
Jisses så smått :')
Fick en fråga angående hur det kommer bli med sovandet för liten när vi bor på nedrevåningen för tillfället när det inte ryms någon säng, har inte tänkt desto mer på det, tror vagnen får funka som säng tills vi flyttar upp igen där sängen står.
Enkelt att vagga vagnen fram och tillbaka utan att behöva stiga upp och göra det så så får det bli :)
Börjar bli lite otålig, jag vill att den ska komma ut....

Har fått några frågor som jag tänkte svara på innan jag avrundar detta inlägg som blev lite längre än jag trodde :D

1.Hur har det varit att vara så ung och gravid utan utbildning och körkort? Är det ingen som påpekat något? Har inte dagarna varit långa? Hur har detta påverkat dig?

- Åååh ja! Om folk har! Jag har nog fått höra både bra saker och en del negativa saker om att bara vara 18 år och vara gravid. Angående körkort och utbildningen så hinner jag nog :)
Körkortet blir väl redan nästa år, utbildningen får vänta. Dagarna har nog varit långa, först nu när jag har så lite kvar har jag hittat en hobby :P
Det har inte påverkat mig så mycket, lite har jag ju nog retat mig på när ja fått höra jag är ung och folk snackar bakom ryggen hur jag ska klara det osv.

2.Hur hände det när du blev gravid?

-Förstår inte riktigt vad du syftar på, vill ju inte gå in på detaljer haha :P
Men som det brukar :P

3.Tror du att ni kommer bli bra föräldrar? Hur tänker ni uppfostra ert barn? :)

- Ja det tror jag. Vi båda tycker ju väldigt mycket om barn och att få möjligheten att ge det som man inte fått själv så tror jag kommer gå bra och känslan att känna att det är bara vårt är en härlig känsla även om jag hade svårt att älska det förrän jag kom i V25.
Vi har ju haft en hel del diskutioner om uppfostran, väldigt få saker vi är överens om men det som jag inte tror kommer ändras på är att när en säger nej så är det nej även om h*n skulle tjata tills närverna tar slut och om h*n gjort något fel och ena säger gå upp på ditt rum så ska inte den andra börja fråga varför blev det så? Detdär är väl inget att behöva gå på rummet för osv inför barnet. Och jag tycker ju att sedan när ett barn blir äldre typ så att man kan vara inne själv och barnen/barnet är ensam ute är det gårldsplanen som gäller.
Vi har ju lixom en väääldigt stor tomt och barnet/barnen har ett hem och där ska de hållas, så har jag blivit lärd från liten och den metoden kommer jag köra med mina barn också för det blir jobbigt i längden när andras barn springer av och an och man blir avbruten hela tiden då man försöker göra något. Så inte en meter
utanför tomten utan lov. :)

Skapa flashcards