Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Sonja - 23 juli 2015 00:01

Idag har vi varit till Vasa på kontroll.
Babyn väger nu 2,5 kilo dvs h*n har gått upp 1,1 kilo på 4 veckor..
Allting var bra men att h*n gått upp så snabbt var de lite sådär om, men dom
var nöjda ändå. :)
Verkar vara en som inte vill visa sig riktigt, varje gång vi varit på UL har läkaren inte sett kön, (inte till 100%) och idag hade h*n handen för ansiktet, nå det är väl bara att vänta tills det låter splaaaasch och h*n vill ut vilket kan hända när som helst.
Så vi är alla förberedda på att det
kommer hända innan beräknat.
Vi vet ju till typ 75% säkerhet vad det är så alla andra som inte vet får vänta :)
Har packat skötväskan med kläder redan, måste ju vara berädd :D
Ända som är kvar nu är flaskor och
liknande, men det kommer vi skaffa
denna vecka :)
Nästa veckas måndag
blir jag mamma ledig, nog för att jag i princip har varit det ända sedan jag blev på smällen men till pappers så
att säga :P Jag har iaf lovat mig själv
att om detta är första och sista kommer jag aldrig skämma bort detta barn. Kaaaaanske det blir 1 till,
MEN isåfall är det nog kanske om nått år, men det vet man ju aldrig.
Det låter bra som jag planerat, men
oftast skiter mina planer sig och det blir helt annorlunda oberoende vad jag planerar :P
Sambon hade sin sista semesterdag
så nu blir det tyst hemma på dagarna.
Kan ju hoppas att vattnet INTE går när han är borta, då kan det hända det inte bara är fostervatten som kommer......
Nu ska jag försöka sova med mina
sammandragningar och en unge som verkar vara pigg och som även gillar min urinblåsa.
Innan ja säger godnatt, Tella går med tratt. Hon har svampliknande eller vad det nu var till sist så hennes tass ska tvättas varje dag med ett schampo, blir det ingen förändring skulle jag ta kontakt och då ska vi prova med kortison. Veterinären var väldigt härlig, får se om vår vandrande lampskärm går med på att åka flra gånger till honom, sist strejkade hon, lite tveksam var hon nog när vi skulle in genom dörren, men vi kom oss in :)
Det hon inte tyckte om tror jag var när hon blev upplyftad på bordet som var ganska högt, men fina tanten låg ner till sist och njöt av livet :D
Nu blir det natten, godnatt med er :)

Inte så nöjd men det går nog bra bara att den tar i överallt :P
Duktig är hon :)

Ovido - Quiz & Flashcards