Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Sonja - 10 juni 2015 12:34

Igår märkte jag att Tellas öron var full med svart gegga.
Hon har inte kliat så att jag har märkt att det skulle vara något där,

har inte kollat heller, försökte rengöra men det gick inte så bra med den

saken.. Hon hade så fruktansvärt ont så jag ville inte riktigt vara där och

röra.. Ringde till jour veterinären men där hade dom bara i Kronoby.

Lite långt här i från så hon sa att det är ju inte akut men att imorgon (idag)

borde jag nog ringa vet. Nåå jag steg upp imorse så jag kunde ringa stadsveterinären

sålänge han hade telefontid, men inget svar fick jag .. 1 och en halv timme senare

ringde han upp och jag berättade då att hon har fått i sig torrfoder och är allergisk,

saken är klar jag ringer till apoteket så får du hämta ut pencillin sa han.

En sån lättnad! Så nu är både matte och doggen på 1 veckas pencillin-kur.


Det gjorde så ont i mitt hjärta igår att se henne så trött.. Hon bara låg och suckade

och sov mesta delen av kvällen, idag är hon dock piggare :)
Nu blir det lunch för min del och titta på serie sålänge :)

Ovido - Quiz & Flashcards