Alla inlägg under mars 2015

Av Sonja - 3 mars 2015 15:37


Igår var vi ju som sagt till rdg. Vi fick höra hjärtljuden :)

Enda sedan vi var på ultra har tankarna snurrat..

Men efter vi fick höra hjärtljuden blev det en stor lättnad i hjärtat.

Idag är jag i V14 och veckorna går så otroligt trögt..

Jag skulle fylla i ett 

papper med massa frågor och när hon hade räknat


ihop alla poäng så sa hon 

" Du är ju deprimerad! " Det visste jag redan men


Inte så illa trodde jag det var,

jag lever ju ännu och kämpar f

ortfarande framåt


varje dag, så det blir att 

börja gå till psykolog igen -.-


Kanske det ändå vore bra, men någon medicin får

dom inte i mig denna gång. Alla mediciner jag har haft

ha jag blivit totalt dum i huvudet av.

Fast det finns för gravida är det ändå ett nej från min sida.

Jag kände mig nästan tvingad 

att börja äta piller igen,


Det var som att jag inte hade något att säga till om om den saken.. 

Trevlig fortsatt tisdag, själv ligger jag i sängen med magont, högst antagligen magsjuka :(



 

Av Sonja - 2 mars 2015 09:56

Det senaste som har hänt har inte varit så häftigt. 

Bla. har Nellys syster Kiia varit på besök.

( jag skulle aldrig orka med 2 valpar )
Tella har sina öronproblem igen. ( glutenallergiker )
Men det börjar äntligen ge med sig lite, örondropparna är ju

inte hennes favorit men nu har hon börjat visa själv att det

ska droppas :) Nelly väger hela 21 kg och är typ 5 månader nu.

Igår var vi till Vörå ett en lampa med fläkt och det blev så fint så :)

Tog endast 4-5 timmar innan den var uppe :P Inte världens finaste men 

den duger :) Idag ska vi till rådgivningen, hoppas bara vi får höra hjärtljuden

och att det inte tar 1 och en halv timme som förra besöket..


1. Hur gammal är du om fem år? 23

2. Vem var den sista du träffade? Sambon

3. Hur lång är du? 156,5

4. Vilken var den senaste film du sett? Wallander-Försvunnen

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?  Ok, mamma

7. Vad är dagens planer? Rådgivningen

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms men det går ju snabbare att ringa

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Mamma är gift pappa förlovad och snart sambo

10. När såg du senast din mamma? Igår

11. Vilken ögonfärg har du? Bruna

12. När vaknade du idag? 09.43

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja

14. Vilken är din favoritplats? I sängen med ett varmt rum och svalt täcke

15. Vilken plats föredrar du minst? Kyrkan

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hoppeligen utomlands

17. Vad skrämde dig som barn? Ganska mycket, att mina föräldrar skulle gå bort

18. Vem fick dig att skratta senast? Tella :D

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Oh yes

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor

26. Är du social? Haha nä

27. Vilken är din favoritglass? Vanilj & Jordgubb

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ingen aning

29. Tycker du om kinamat? Ja speciellt vårrullar

30. Tycker du om kaffe? Ja men dricker inte nu när jag är gravid

31. Vad dricker du till frukost? Te,mjölk eller varmt saft

32. Sover du på någon särskild sida? Ja

33. Kan du spela poker? Nej...

34. Tycker du om att mysa? Jadå

35. Är du en beroendemänniska? Mja

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja

37. Vill du ha barn? Ja..

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och finska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Jadå

40. Föredrar du havet eller en pool? Pool är ganska skönt, bara att havet känns också bra

 41. Vad spenderar du helst pengar på? Piercingar, hoppsan :P

42. Äger du dyra smycken? Njää

43. Har du någon gång testat narkotika? Jaa

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Mynthon

45. Vem är den roligaste människan du känner? Ingen aning

46. Välj ett ärr på din kropp? Ögonbrynet

47. Vad har du för ringsignal? Luke Byran - Rollercoaster

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Hoppeligen inte

49. Flirtar du mycket? Näää

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hallen när Nelly var liten bebis


51. Kan du byta olja på bilen? Ja

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser sällan

54. Läser du dagstidningen? Nej

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? 

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Radio Nova (Y)

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vad som ska handlas hem

59. När var du i kyrkan senast? Minns inte


Ovido - Quiz & Flashcards